sâmbătă, 1 februarie 2014

Dedicaţia


Un alt factor la fel de important este dedicaţia. A fi dedicat înseamnă aţi păsa de partener/parteneră , ai dedica o particică din timpul tău doar pentru ea .

Dedicația înseamnă uneori să te sacrifici ,nu să inventezi o multitudine de scuze .
O problemă a perioadei noastre este scuzemia. Nu pot ! Nu am resursele necesare , etc . Scuzele sunt limitele impuse de minte, aceste dispar în momentul în care încetezi să te mai scuzi , asumându-ţi responsabilitatea. Acest subiect al scuzemiei o sa îl dezbatem mai pe larg într-un alt articol.
O relație este precum o rețetă , ai nevoie de anumite ingrediente în cantități bine măsurate. Respectul este primul ingredient , acum urmeaza dedicaţia.



După cum am zis , scuzemia distruge ! Nu pot fi dedicat deoarece nu te văd zilnic. Nu pot fi dedicat deoarece ăsta sunt eu , Nu pot fi dedicat , pentru că nu am fost învatat și o multitudine de scuze. Fraților, la scuze suntem buni, dar dacă am transforma energia care o foloseai pentru a te scuza în iniţiativă. Sună mai bine , nu ?
Recunosc că acest termen de dedicaţie are multe definiții , depinde cum percepi și ce înseamnă pentru fiecare ca ființă acest cuvânt.
Pentru mine dedicația este atunci când ști că persoana de lânga tine are 1000 de probleme , dar nu pleci şi nu ignori trăirile ei , precum nu te-ar interesa. Stai, o asculți , nu o judeci , cauți doar soluţii.
Când nu am trecut pintr-o experiență , tindem să afirmăm că nu știm cum să reacționăm. Este adevarat , pentru că nu ști ce sentimente nutreşte persoana în cauză. Dacă Dumnezeu ne-a scutit de anumite învăţături , asta înseamnă că trebuie să învăţăm din experiența altora.
Mi-sa întâmplat o chestie foarte ciudată acum câteva luni în urmă, când aşteptam microbuzul într-un parc. A venit o femeie la mine ,întrebându-mă unde fac , chestii din astea .Din vorbă în vorbă , femeia purta o suferință foarte mare și a început sa îmi povestească despre fata ei care iubea un băiat și acesta nu o trata prea bine , ea muncea, iar el stătea acasă , etc .Eu ca o "deșteaptă", pentru că omul cât trăieşte învață , am început să o judec , că era mai bine așa , etc.Femeia mi-a mai spus că în acelaşi timp , un alt băiat o place și venea cu flori , etc.Iar ca o"deşteaptă " am început sa comentez .În fine , am vrut să o înţeleg pe biata femeie care plângea lângă mine pe bancă.Mi-a părut așa de rău de ea încât îmi venea și mie să plâng.
Fata este un exemplu de de dicație , dar nu prea bun de urmat. Peste câteva luni mi s-a întâmplat să trec prin același lucru și am învăţat că atunci când iubești te dedici total. Inima și mintea, nu respectă reguli , poate să vină celălalt cu sute de flori, sunt egale cu 0 dacă nu vin din partea persoanei pe care noi o iubim .Și am zis , o să înţeleg fiecare persoană , nu o să mai judec .Dacă așa crede că este bine, e ok ,dar încerc să îți arăt o altă perspectivă , fără a te judeca.
Trebuie sa avem grija cui ne dedicăm . Alegeţi persoana nu în funcţie de buzunar și maşină ,ci în funcție de ingredientele pe care vi le oferă pentru o relaţie completă.
Dumnezeu este dedicat nouă , cu rele și cu bune , așa este și într-o relație . O relație care nu are puncte de cotitură nu este relație. Aici intervine dedicaţia , în acele momente grele .Când nu ai bani să ajungi la el/ea , dar mergi pe jos nepasându-ţi de condiţiile de vreme , de ce zice lumea etc. Și acesta este numai unul , exemple pot fi sute .
După cum ziceam , banii sunt fugitivi , vin și pleacă , îi poți face. Toți ăștia bogați au plecat de jos.Nu trebuie să ai lângă tine o persoană care are totul ,ci una lângă care să le poţi realiza.
Aici o să dau exemplul a doi oameni , pe mine m-a impresionat dorinţa lor de a face ceva,
deși nu aveau prea multe.
Era un el și o ea, din familii relativ bune , au stat cu socrii, dar doreau sa aibă casa lor . Așa că au făcut împrumut în banca , ușor , ușor și cu bune și cu rele au reușit.Femeia a plecat în străinătate pentru a scăpa mai repede de datorii și au reușit .Dedicați reciproc s-au realizat .Au avut ei totul ?Nu . Sunt niște oameni minunați și îi respect din suflet, mereu o să rămâna ca niște exemple demne de urmat.
Dragele/Dragii mei , aș mai avea multe de spus , dar nu vreau să devin supărătoare .Este persectiva mea ,dacă aveți alte opinii , va rog sa mi-le comunicați , cu plăcere o să le ascult.
 Pupici , o să închei cu un citat: ''Când ești suflet și trup pentru  o persoană ,atunci  dedicația își face loc în viața ta ."




9 comentarii:

  1. :) dacă nu te dedici.....nu faci nimic...oriunde

    RăspundețiȘtergere
  2. Aşa este ...asta se potriveşte în orice domeniu ! În profesia pe care ţi-o alegi ,trebuie dedicaţie ... :)

    RăspundețiȘtergere
  3. pai daca ei nu te dedici apai cui? traim degeaba daca nu ne dedicam.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eheee...aici există multe răspunsuri , dar o să vă dau câteva .De exemplu unii bărbați , se decă fotbalului , se uită la meci , nu se gandesc că acele momente pot fi petrecute cu aceasta . O femeie se poate dedica ieșitului cu fetele , considerând că ieșitul cu acestea , este mai important . Bărbații la fel , pot să se dedice prietenilor , și să se ghideze după ce zic aceștia ...și alte exemple . Dumneavoastră aveți dreptate , trăim degeaba , deoarece când Dumnezeu hotărăște că este momentul să mergem la el , nu luam ce am enumerat mai sus , ci adevăratele momente , care le am trăit cu sufletul .Mulțumesc pentru părerea dumneavoastră , aveți dreptate .

      Ștergere
    2. https://www.youtube.com/watch?v=YFood_bTOX4

      Ștergere
  4. Foarte frumoasă melodie , chiar expresivă ! Dumneavoastră poate nu puteți trăi , fără persoana pe care o iubiți , subliniez , dumneavoastră ! Dar sunt alții , care pot... Mulțumesc pentru melodie , foarte frumoasă ....mă repet ..

    RăspundețiȘtergere

Ads Inside Post