joi, 13 februarie 2014

Atenția


Dragele și dragii mei , astăzi vom vorbi despre un alt factor care se numeşte , atenţia .La prima vedere , o să consideraţi că nu este așa important , dar de fapt este . Cui nu îi place să fie alintat , răsfățat , surprins? După părerea mea , toți ne dorim asta . Gesturi simple , dar care ne fac să ne simțim minunat . Atenția ne ajută foarte mult în dezvoltarea stimei de sine, iar aceasta este o mare problemă a perioadei noastre. Multe femei , dar și bărbaţii , suferă de lipsa stimei ,nu se iubesc pe ei înşişi , nu se rspectă ,etc.
Încrederea în noi dispare treptat pe parcursul vieţii. Drumul învăţării este presărat cu întâmplări care ne maturizează și uite așa dispare și încrederea în noi. Ne lovim de' 'Nu poți! '', ''Ești prea urâtă ! '', ''Eu sunt mai bun , nu ai nici-o șansă !'', ș.a.m.d. Am făcut această deviere de la subiect pentru a vă arăta cât de important este să acordăm atenție persoanei din viața noastră. Atenția se acordă în mai multe feluri , cum ar fi : prin alinturi , prin timp petrecut împreună, prin sprijinul pe care îl acorzi în momentele mai puțin ușoare , surprize , etc. Fiecare percepe atenția ,într-un mod unic . Să vă dau și niște exemple pentru a vă demonstra cât de important este acest factor .
  •         Exemplul mumărul 1

Băiatul x este într-o relație cu fata y de aproape 2 ani. Băiatul o iubește, dar nu îi arată. Este mereu indiferent, spune un singur alint și acela rar , nu face gesturi drăgăstoase, cadouri face doar la sărbători și atunci obligat de circumstanțe , după o ceartă aşteaptă să fie abordat , el niciodată. Fata îi reproşează mereu ,dar nici că îl interesează. Acum să vă prezint starea fetei care nu este una prea bună. Fata a picat în mirajele depresiei, este foarte pesimistă, speră că o să se întmple ceva , dar mereu este dezamagită , se consideră cea mai urâtă , plânge mereu , se supără din orice, ș.a.m.d. Dar să vă prezint și starea băiatului din poziția mea de observator. El face cea mai mare greșeală , dar nu este vina lui . Cu siguranță a avut o decepție , iar subconștientul a memorat acel moment foarte clar , iar când are tendința să facă ceva , este oprit precum o frână. Are alte ocupații care primează înaintea iubirii și care nu îi permit dedicarea etc. Analiza trecutului său este răspunsul la toate întrebările prezente. Vedeți , scumpele și scumpii mei , cum un factor așa de mic duce la dezechilibrarea celorlanți factori ? Fata are stima de care vorbeam mai sus făcută praf de acele întrebări , iar băiatul consideră că așa este normal , că el doar atât poate "și'' cine îl iubește îl acceptă așa cum este. Această frază este foarte adevărată , dar nu o poți pune ''țap ispășitor ''peste tot . Te acceptă , dar tu nu faci nimic ? La întrebarea aceasta vă rog să răspundeți fiecare .

  •    Exemplul numărul 2


Femeia x este căsătorită cu bărbatul y și au un băiețel . Cei doi părinți sunt foarte ocupați și nu acordă atenție problemelor copilului . Pentru ei este important să aibă , dar cam uită total să îi fie alături. Are probleme cu niște băieți care îl lovesc și încearcă să le spună părinților , dar aceștia sunt prea ocupați să îl asculte. Are probleme la școală, rămâne corigent, iar părinții îi strigă : ''Ca pentru cine muncesc , că nu ar merita nimic , pentru că ei se sacrifică și el nu prețuiește !''. Copilul începe să devină unul foarte timid , închis , doar execută , nu are nimic de spus. Pentru acea corigență mai primește și o mamă de bătaie și uite așa, se cultivă o traumă. Aviz părinților , dacă doresc să le distrugă viitorul copiilor , tocmai le am dat o rețetă . Unii părinți uită să mai și aibă grijă de copiii lor , se axează doar pe faptul de a avea ceva material. Oameni buni , deschideții ochiii , după părerea voastră asta înseamnă fericire , dar voi îi distrugeți , iar după vă întrebați ce au ? Nu știți cu cine umblă , ce note are la școală , dacă are prietenă sau prieten , după caz etc. Eu una , când venea mami la ședința cu părinții, mă simțeam minunat , din timpul ei și-a rezervat pentru mine și a venit , cu toate că stătea la țară , iar la țară este de muncă . Băiețelul poate a rămâms corijent , poate și pentru a obține puțină atenție , chiar dacă este negativă . Cazul pe care l-am prezentat este doar unul , există mii . Acel băiețel va simții acele momente totă viața , se va închide în el și va devenii băiatul de la exemplul 1 .


  • Exemplul numărul 3 

Băiatul x este într-o relație cu fata y. Se iubesc , se alintă , se surprind , dar cu toate acestea , relația nu este perfectă. Se mai ceartă , se împacă , dar nu au prea mari dificultăți , stima fiecăruia este întreținută prin încurajare, încredere în forțele lor. Alinturile au o foarte mare importanță , așa că lăsați orgoliul și alintați-vă partenerii și partenerele cât puteți de mult , în acest fel o sa deveniți persoane mult mai calde. Alinturile să fie cât mai diversificate , nu țineți un tip de alint până la adânci bătrâneți. Fiți alături de personele din viața voatră fără a inventa scuze. Surprindeți-le fără a fi o sărbătoare. Cele mai frumoase surprize se fac atunci când simți nevoia să o faci. Dragii și dragele mele , aveți dreptul de a decide ce vreți să faceți. Nimeni nu vă obligă , dar fiți atenți la consecințe pentru că pot fi dezastruase pentru persoana de lângă voi. Atenţia vostră poate fi cel mai extraordinar cadou pe care cineva îl poate primi . Aveți grijă de relațiile voastre , vă pup .;3 ;3 ;3


4 comentarii:

  1. Cred ca esti psiholog de meserie :) Daca nu esti cu siguranta ai fii unul al naibii de bun. Raman putin la exemplul 1. E adevarat ca exista foarte multe cazuri asemanatoare celui descris mai sus. Si eu unul nu inteleg de ce. Stau si ma gandesc. Pana la urma persoana de langa noi este cea mai importanta. Daca ei nu ii arati ce simti, daca nu ai grija de ea, atuncio cui le vei spune? Cat de rece sau nepasator sa fii sa nu-ti dai seama ca traim pentru dragoste si afectiune? Inca o data, pentru mine cel putin oamenii sunt tare ciudati.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Așa este , există foarte multe exemple de asemenea cazuri .Iar eu am învățat să îi înțeleg . Există oameni reci , duri , indiferenți , dar nu este vina lor , au suferit niște experiențe foarte dure pe parcursul vieții,iar asta se vede în comportamentul lor.Oamenii sunt refexia a ceea ce au trăit ,au primit indiferență ei se simt bine dând asta , și așa este și în cazul iubirii.Părintele este modelul pe care îl urmează un copil , ce vede că fac aceștia , fac și ei , chiar și involuntar . Oamenii ,trebuie înțeleși ,Dumnezeu are un plan pentru ei ,de aceea sunt așa , poate ei nu doreau , dar circumstanțele vieții . Multumesc , pentru apreciere !

      Ștergere
    2. de la o anumita varsta capatam constiinta si intelepciune, puterea de a lua decizii si LIBERTATE. nu sunt de acord in totalitate cu ce spui. nu putem da vina pe parinti pentru absolut orice. eu de exemplu am avut parte de multe neplaceri in copilarie in familie. si stii ce am ales? sa nu fiu la fel ca parintii mei. si daca vreodata o sa am un copil o sa ma sigur ca nu va trece prin ce am trecut eu. am ales sa fiu altfel, nu sa urmez un exemplu. exista libertate si putere de a decide intre bine si rau. nu toti o au, si cred ca depinde foarte mult de educatie.

      Ștergere
  2. După cum spuneam suntem unici , dar avem puncte de vedere comune. Părinții sunt cei care ne dau modelul , iar mintea noastră selectează , dacă ei i-se pare normal să facem la fel , păi o să facem . Aici avem o trăire comnună, nici eu nu sunt ca părinții mei .Nici copilăria mea nu a fost roz, a fost mai mult gri .Dar , am învățat ,să nu fiu ca ei , de aceea expun aici factorii aceștia , pentru ca oamenii să își dea seama pentru ce trăiesc . Și uneori dau vina pe părinți recunosc, dar unii se cred părinți perfecți , iar copilul lor este , dar mai și recunosc că este și vina copilului , în el stă selecția . Partea dumneavoastră bună , la fel cum este și a mea , este aceea că am învățat de ce are nevoie cu adevărat un copil , iar asta este cel mai important .

    RăspundețiȘtergere

Ads Inside Post